5 januari 2010

Frustrerad

Nu e jag frustrerad. Jag har inte sovit på 10 dygn och e jättetrött och arg. Läkaren här på Friaborg kommer inte hit för än den 27de Januari, och min ev PAL i Lund kommer inte för än på måndag nästa vecka. Vad f*n skall jag göra... Dem som sover på nätterna och inte har ångest dag ut och dag in hade gärna fått byta liv med mej.

Jag beslöt mej också igår för att göra ett uppehåll i ridandet, och detta bestämde jag tillsammans med min DBP-terapeut efter ett samtal med henne igår. Detta gör jag för att som läget e nu så blir ridningen mer psykiskt påfrestande än det hjälper mej att må bättre. Därför gör jag ett uppehåll på 2 veckor för att sedan besluta om jag skall fortsätta att rida Bellman i Kivik. Jag gör definitivt inte detta för att jag vill sluta med ridningen, utan jag gör det för att jag inte mår så bra nu för tillfället.

Skall göra schema för denna veckan + kontaktsamtal nu kl 10.30, sedan kl 11.30 så skall min kontaktperson Helene vara med på min DBT idag. Detta e för att hon också skall få en inblick i hur jag jobbar vidare inom DBT:n och att hon skall veta lite mer hur hon skall gå vidare med mej som klient när jag mår sämre. Hoppas att detta kan leda någonstanns.

Sedan bestämdes det igår att Friaborg och jag skall försöka hitta en praktikplats till mej någonstanns där jag kan komma och göra något annat några timmar i veckan. Jag behöver komma bort från denna "falska trygghet eller vad jag skall kalla det". Det e också ett sätt för mej att upptäcka mina positiva sidor hos mej själv + att jag skall kunna se att jag faktiskt kan göra saker som jag e bra på. Det e svårt att se det när man e mitt uppe i en ångestperiod och när man inte sover om nätterna.

Men men livet lever jag i den mån jag kan. Och jag hoppas att jag kommer tillbaka snart igen och blir den glada och positiva Camilla som jag kan vara ibland.

/ Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar