3 januari 2010

4 månader på Friaborgs Behandlingshem

Just idag har jag varit här på Friaborg i 4 månader. Tiden går fort och man hinner inte med det man tror att man skall hinna med. Det har hänt mycket på den lilla tiden jag varit här i Simrishamn.

Jag har tyvärr fallit tillbaka i mit självskade beteende, men jag skall komma ur det igen. Jag har tyvärr gjort en hel del destruktiva saker under dessa 4 månaderna. Men jag e påväg åt målet. Har idag suttit och skrivit lite om varför jag vill stanna här på friaborg längre än till den 2dre Mars.

* Finna trygghet, självförtroende och självkänsla
* Komma fram till vad jag vill med livet
* Sluta skada mej själv (och andra)
*Kunna hitta något som betyder något för mej själv
* Hitta en plattform att stå på
* Acceptera mig själv som människa
* Hitta ett nätverk som kan hjälpa mej att komma vidare i livet
* Tycka om mej själv för den jag är
* Fortsätta med DBT, för det behöver jag
* Hitta positiva sidor hos mej själv

Jag skall nu i dagarna som kommer skriva till min kommun, och beskriva varför jag vill vara kvar på Friaborg en längre tid till. Min kommun betalar en plats till mej tom den 2 Mars, och efter det så kommer dem ta ställning till om jag kan få stanna på Friaborg ett tag till. Det e därför jag skall skriva till dem och förklara hur jag vill ha det + vad jag behöver ett tag till.
Vi får se vad som händer!:(
Fast samtidigt så kan dem inte kassta ut mej till ingenting, det går inte.... Så jag vet ju nästan med all säkerhet att jag kommer få förlängd tid att vara här.

NU skall jag gå in i klubbhuset och spela Skip-Bo med min bästa vän och en skötare. Jag skall vinna idag igen. Slog min vän och en annan skötare 2 ggr i fredags:)...Haha, jag e bäst på Skip-Bo.
Utan tvekan!

Bye bye
/ Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar