5 augusti 2009

Tänker på vad som e skillnaden...

Självkänsla - Självförtroende

Självkänsla hänger ofta ihop med om man tex fått kärlek som barn, insikten man har om sig själv och sitt inre liv.

Självkänsla handlar om det vi ÄR, medan självförtroende handlar om prestationer och kompetens.

Med god självkänsla blir vi mer inifrånstyrda, medan självförtroendet som påverkas av kritik o beröm kan göra oss mer utifrånstyrka.

Självförtroende har med självbild att göra!

Vad e det som gör att man har dåligt självförtroende o självkänsla.
Jag har funderat mycket på det och någonstanns så vågar man inte titta på problemen som kommer, utan man ser bara hur dålig man e.
Eller som att bara för att jag e lite udda så betyder inte det att jag e oduglig. Jag kan oxå visa en annan bild av mej själv men då e jag ju inte ärlig mot mej själv heller.

Många människor ser bara hur dåliga dem e ( Jag oxå ), men varför inte titta på det man gör bra istället.
Det e en mycket bra fråga. Jag har beslutat att NU SKALL JAG Camilla Svensson skita i andra människor som jag inte tycker e bra för mej.
Jag tar en paus så att jag känner att jag gör si el så för min egen skull. INTE för andras skull. Varför skall man alltid vara dum mot sej själv när man istället skall kunna klappa sej själv på axeln när man har gjort något bra?

Den frågan skall jag styra själv nu, jag skall må bra innan jag vill avbryta pausen från dem som jag inte kan vara med.
Jag måste få tiden nu och växa mycket och kunna vara stark o vuxen.

Jag Camilla Svensson fyller 25 år den 10de September och då skall jag braka loss ordentligt och bara va och njuta av sällskapet.

Tänk bara vad som kommer hända på loppet av 1vecka i September

1. Utskrivning från Rättspsykiatriska Regionkliniken i Sundsvall
2. Inget LPT längre
3. Flyttar tillbaka till SKÅNE
4. Fyller 25 år.


NU e Jag redo, lycklig och glad att jag vet att jag fixar detta!! .... JAG e JAG!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar