15 april 2009

Påsk permissionen i SKÅNE:)

Här e min vecka i SKÅNE, mitt kära land:) 7 - 15 April

Tisdag 7/4
Först på dagen i Sundsvall så kom ju mittnytt (svt) Och ville ha en kommentar, så då blev man inspelad igen....
Sedan var det bara att sätta igång och packa för resan till mitt kära land SKÅNE:), det var mkt jag skulle ha med mej hem för jag skulle lämna en hel del hos mormor som jag inte behövde i sundsvall.
Klockan blev 22.55 o då hämtade taxin mej utanför entren till sjukhuset i sundsvall. Sedan gick inte tåget från stationen förän kl 23.25, så det blev lite väntan på stationen (suck) Kallt var När jag väl var på tåget så kunde jag inte sova.

Onsdag 8/4
När vi kom till sthlm så skulle jag bli väckt halv 5 men jag vaknade inte för än kvart i 5, o då fick jag springa bort och se vart mitt X2000 till sundsvall skulle gå ifrån.
Jag somnade efter ett tag på X2000 och vaknade faktiskt inte förän vi var framme i Hässleholm, väl där så fick jag springa bort till Öresundståget som gick till Kristianstad för att vi var sena från sthlm.
När jag kom till Krstd så stog Amanda o mormor och väntade på mej:). Senare på eftermiddagen så kom mamma med "min" bil till stan så jag skulle få ha den när jag var nere nu under påsken. Det var skit skojj att köra bil igen, har ju inte kört på mindre än 1 år. Senare på kvällen sp kom det en fotograf från aftonbladet och fotograferade mej ute i tivoliparken i Krstd. Det var skojj o bli fotad av en fotograf ifrån Aftonbladet:).

Skärtorsdag 9/4
Gjorde inte så mkt hemma hos mormor o morfar på dagen men sedan kl 6 så träffade jag min äldsta kusin Sofie inne i Krstd, vi gick först och käkade på en restaurang och sedan 21.00 så gick vi och såg Marley o Jag på bio. Den var bra men sorglig.....
Långfredag 10/4
Vi gjorde inte så mkt idag heller för än på kvällen när jag och mormor o morfar var hos deras granne och åt middag o spelade "nissenöllare":)

Påskafton 11/4
Blev väckt av min moster som fråga om jag ville komma upp till dem och rida på förmiddagen innan middagen kl 17.
Klart jag ville det och det var jätteroligt att rida på "Imse", min moster red hennes islänning "Njördor". Vi red en lång runda i skogen, Amanda kunde inte hänga med för hon hade blivit sjuk.
Imse efter ridningen.

Njördor efter ridningen (lite svettig)....

Sedan Åkte jag in en vända till stan och träffa min bror o sedan kl 17 kom hela släkten hem till mormor o morfar och då var det full rulle kan man säga:).

Maya som påskakärring:)

Påskdagen 12/4
Då åkte jag till min kompis Emelie som bor där vi bodde innan utanför Krstd. Jag fick rida hennes häst Chazzalett, det var roligt. Där i stallet träffade jag även Sabina min andra kompis.
Sedan åt jag middag hemma hos emmsan och efter det så åkte jag hem till mormor o morfar igen.

Annandagpåsk 13/4
Då var hela familjen Andersson o vi på Österlen och gick på Glimmingehus och Ales stenar.


Glimminge hus anno 1460.

Amanda i stupstocken utanför Glimminge hus.

Linus vid Ales stenar......"COOLINGEN"
Morfar tittar ut över havet
Sedag på em när vi kom hem så åkte jag in till ytterligare en kompis inne i stan som jag inte träffat på jättelänge, Linnsan:)
Var där kvällen lång och snackade skit och åt "nyttig" pizza:). Åkte sen hem till mormor o dem för att titta på Van veeteren "Moreno o tystnaden", den var helt ok faktiskt!
Tisdag 14/4
Nästsista dagen på permissionen, suck! Vill inte åka tillbaka men jag e ju tvungen tyvärr....
Gjorde inte så mkt som vanligt hemma hos mormor o dem men sedan på eftermiddagen så smsade jag Sabina och kollade vad hon gjorde så då åkte jag tillslut till stallet där hon har hästarna och åkte senare med henne till träning med lånehästen (den e kocko så dem skall lämna tillbaka den) på Gärds, men det gick inte bra så vi åkte hem efter ett tag igen. Sedan åkte jag upp till macken i Färlöv och köpte köttfärs, sedan ringde jag till momor för att tala om att jag var påväg hem och då svarar Amanda. Hon var sjuk så hon skulle sova med mej hos mormor på natten. Jag gjorde efter tag mat och sedan satte jag mej och stickade på min tröja som jag håller på med i Sundsvall.....
Onsdag 15/4 Sista dagen i SKÅNE , suck!!
Först på fm gick jag o Amanda o mormor upp i skogen och tittade på blommor och hästar..... hittade jättemkt vårblommor, både blå o vitsippor.


Vitsippor i skogen.....

Blåsippor.
Bäcken i skogen med blommorna som åskådare:)


Mormor o Amanda i skogen utanför Fjälkestad......
Nu sitter jag här hemm hos mamma o Rolle och har precis ätit grillad kyckling med mera och har klumpar i magen för hemresan eller vad man skall kalla Sundsvall för....
Vill inte åka tillbaka men man e ju tyvärr tvungen, suck....men det e ju bara att åka tillbaka och hoppas att jag inte behöver vara där så länge till innan jag får komma hit ner till skåne förgott. Man vill ju verkligen vara här nere när det e så varmt och skönt här som det e nu.
Jag måste oxå säga att jag vill verkligen rida och tävla och träna som jag gjorde innan jag var tvungen att fara upp till Norrland o Sundsvall. Jag skall verkligen ha häst igen när jag e så stark och har fått ordning på mitt liv som jag vill leva....
SAKNAR SAKNAR SAKNAR verkligen hästlivet!!!!
Nog för denna gången / MILLA I SKÅNE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar