31 december 2008

Högstadiet

Det var en jobbig period i mitt liv.

Jag kämpade på så gott jag kunde men jag hade lite problem i vissa ämne. ENDELSKAN var mitt allra svårast ämne, Jag förstog inte mkt men ändå klarade jag det hela vägen upp, till fick till och med GODKÄNT i årskurs 8a. Helt otroligt.



Sedan i 9an så blev det jättesvårt just med engelskan, jag fick inte jätte mkt hjälp utan jag fick försöka så gott jag kunde.

Dem nationella proven klarade ju jag inte alls , inte ens när jag fick omprov på det. Jag var så ledsen för jag kunde inte komma inte på gymnasiet med IG i engelska.



Det blev så till slut att läraren i engelska,jag, min föräldrar o studievägledaren fick sätta oss ner och diskutera hur vi skulle göra.



Det diskuterades på om jag skulle gå om 9an eller om jag skulle börja på IV på gymnasiet där jag vill gå på barn o fritidsprogrammet.

Det blev så att jag började på IV där och efter ca 2 månader fick jag börja läsa det jag ville läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar