20 december 2009

Hm...vad skall man säga?

Ja nu sitter jag insnöad i min lägenhet i Simrishamn och e rastlös. Vet inte vad som skall till för att det skall kännas som att man gör något vettigt.

Idag har jag inte gjort mkt. Gick upp för att tvätta all min förbannade tvätt, det e så tråkigt och omotiverande att stiga upp när man skall tvätta och hela tvättkorgen e full.... Men visst efter 6 timmar så e all tvätt tvättad, men inte inlagd i garderoben. Så långt har jag inte kommit:(....

Idag har jag också slagit in alla julklapparna till att jag skall åka hem på tisdag:)...Längtar så mycket efter att få träffa alla nära o kära där hemma. Jag har inte varit hemma på 2 månader, så det skall bli så kul att komma hem.
Får se vilken buss som jag skall ta bara. Det e inte säkert vilken tid jag kan åka nämligen.
Innan det skall jag städa och packa, det e lika roligt varje gång som man måste städa. Jag har bara 39 kvm att städa, men det e lika tråkigt ändå. Måste fixa iordning till Ebba oxå. Hon får ju oxå ha lite julfint i buren:)... Det e ju tur att personalen kan ta hand om henne när jag åker hem, det e ju lite svårt att ta med henne hem på permiss.

Sedan skall min jurist lämna in överklagan till HSAN innan den 23 december. Det skall bli intressant och läsa det hon skriver till dem. Jag vet bara att jag inte fått alla mina journalhandlingar av RPK när jag bad om dem, och att när min jurist bad om dem så fick hon ett kuvert som var ca 5 cm tjockt och det kostade en saftig summa att hämta ut. Intressant!!
Sedan får vi se vad som händer efter det, i början av nästa år alltså.
Skall också bli intressant och se om JO gör något av anmälan som SHEDO skickat in till dem angående RPK i Sundsvall och Socialstyrelsen. Tveksam till om det leder någonstanns, men jag hoppas verkligen det. För att det fungerar inte att man håller på som RPK o Socialstyrelsen gör.
Jag e så trött och ledsen över vad som händer alla tvångsvårdade inom psykiatrin, aldra mest inom RPK:s väggar. Det e så sanslöst att det får gå till som det gör på RPK (Sundsvall)... När skall det få ett slut?! Det e en fråga som många ställer sig efter allt som kommit fram i media med mera.

NU skall jag gå in och dricka lite te och ta en pepparkaka. Sedan e det dags att hoppa i säng efter en dag som denna... Jag har inte gjort allt som jag skulle göra idag:(

/ Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar