26 november 2009

Städat o gjort fint

Nu e hela lägenheten städad, alla fönster putsade och det e riktigt skönt att ha allt gjort inför julen. På söndag skall stjärnor och ljusstakar upp i fönsterna:)... Mysigt!

Sedan skall jag, en annan klient och en skötare baka till 1:a Advent nu ikväll. Det blir hemmalagad fransk nougat. Har aldrig gjort det förr, men det blir säkert bra:)...
Har gjort fina askar med som vi skall lägga dem i. Jag och den andra klienten skall gå runt till alla på söndag som bor här på Friaborgs behandlingshem o ge dem varsin ask med nougat... Hoppas och tror att det blir uppskattat av dem andra klienterna, dem vet nämligen inte att vi gör detta idag:)

Har ridit Bellman nu 3 ggr och det går jättebra. Jag e så GLAD att jag hittat en häst som jag kan rida och ha roligt med... Han e så mysig o goo, det e underbart att rida mellan äppelträden i Kivik. Det går inte och beskriva med ord!!
Skall till stallet på lördag och mocka, blanda mat och rida Bellman själv för första gången utan ägaren.

/ En glad och pigg Camilla Svensson

1 kommentar:

  1. Hejsan ,Va evigheter sedan jag följde din blogg eller varit inne på min ens.
    Skall också kämpa med jul stöket ,skall ta upp mina älskade tomtar som legat i garderoben som skall skapa den där harmonin som gör livet glatt.

    Kram På dig och GOD JUL.

    SvaraRadera