12 augusti 2009

Lååååååång tråkigt!

Jag har fruktansvärt långtråkigt... Det finns inte ett dugg att göra på dessa jävla dagarna på RPK i Sundsvall.
Jag har 21 dagar kvar tills jag flyttar till Friaborgs behandlingshem i Simrishamn, det skall bli både roligt o skrämmande att flytta dit.

Liksom kunna smällta att man har varit på RPK med LPT, och nu då liksom inte ha LPT längre. Det känns så fruktansvärt overkligt.
Hur skall jag kunna se o förstå att jag inte har LPT kvar längre efter den 24/8? Jag har haft LPT i nästan 2 år och helt plötsligt nu så tas det bort. Det har varit min identitet på någotvis. Jag har levt på Rättspsyk i 1½ år med LPT och helt plötsligt skall jag bli fri som en fågel.
Flyga ner till Skåne och vara på HSL, ofattbart! ´

Jag kan förhoppningsvis leva som vilken 25 åring som helst, kunna göra "vad jag vill" utan att man måste gå tillbaka till en avdelning som e kall och hemsk.
Leva varje minut nästan med människor som man inte har valt att leva med, brottslingar och personal som inte kan sitt jobb till 100%. Alla verkar inte veta att det finns en lag som heter Sekretess, som man inte får bryta...men vissa i personalen pratar helt utan att tänka före.
Det e brott mot sekretesslagen!

Det som händer här på RPK i Sundsvall, det e bara vi (patienter) o personalen som ser, ni som e utanför och inte har varit inom dessa väggar kan inte uttala er, eftersom att ni som sagt inte varit här.

Man skulle gärna visat med en dold kamera hur det e här innanför RPK, men tyvärr kan man inte göra det!

Varför inte gå ut och stå för sina saker och positioner här på RPK? Om man nu vet att detta med isolering o tvångshandskar fungerar, varför inte gå ut i medierna då och stå för det? Visa att det e andra kliniker som kanske skall ta efter deras principer.

Jag vet att nästan alla LPT patienter som varit här på RPK i Sundsvall e väldigt eniga om att det inte finns någon VÅRD!!

/ En tomhänt Camilla Svensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar