23 juli 2009

----------------------

Alla människor i denna världen gör ngn gång något som andra inte kan acceptera eller se mellan fingrarna för. SÅ e det!

Varför kan man ändå inte/aldrig tillfullo gör ngt för att andra människor skall kunna förstå?
Vi människor är ju ändå människor tills den dagen tills vi dör.
Man kan dö nu lik väl som man kan dö när man e 95 år? Man kan bli överkörd av en annan bil och dö lika väl som man kan kan dö fast att du har en airbag i bilen när du krockar med en älg.
Nästan alla människor vet att man ngn gång kommer att dö. That´s it!

Även om JAG har gjort saker många gånger som jag har gjort så finns det inte NÅGON som kan sopa bort det med kvassten hur gärna man vill, inte ens JAG kan sopa bort det som e gjort.
För gjort e gjort och går inte att göra ogjort, men det går att släppa tanken. För att om JAG har kvar allt jag har gjort i mina tankar så blir jag ännu mer knäpp o rädd för att JAG e JAG!

Alla människor gör ngn gång i sitt liv FEL. Och så e det! Man kan välja fel kö när man handlar men det hjälper inte att bli arg för att det var ändå jag som valde kön.
Samtidigt e det så att, JA jag har gjort val som jag inte skulle gjort, men jag har ju ändå gjort dem.

Hur skall JAG kunna gå vidare om jag inte lägger det jag har gjort på hyllan? Jag kommer ju ändå ha kvar dem för att JAG har gjort dem!

Därför har jag nu verkligen sagt såhär till mig själv:
Du e inte en dålig människa.
Du e värd mer.
Du kan vill o måste.
That´s it!!

Punkt slut....

/ Camilla Svensson "människan som vågar leva vidare trots allt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar