28 mars 2009

kommentarer hm....

Ja Ida http://idasterneling.blogspot.com/ skriver ju om säkerheten på detta stället, i hennes inlägg så skriver hon om att hon har pratat med en kompis härifrån, o det e mej hon har pratat med. Detta har gjort vilket jag inte kan fatta att personalen kommenterar hennes inlägg till mej, jag tror därutav att dem känner sig "stötta" av oss, mej o Ida. Men jag e glad eller vad jag skall säga att dem känner sej stötta för att då "kanske" det kan ske en liten förändring här i alla fall.....Jag e inte ett dugg rädd för vad personalen säger o jag talar om för dem vad dem gör oss alla här nu med, det e F*N på tiden att dem slår upp ögonen för vad som håller på att hända här med alla oss självskadetjejer, det går inte o fatta vad jag menar om man inte e eller har varit här på RPK i Sundsvall.... Ni Ida http://idasterneling.blogspot.com/ Carin http://carinliv.blogspot.com/ o Elina http://trasselflikka.blogspot.com/ fattar vad jag pratar om när jag skriver att det e ett rent HELVETE att vara här, det finns inget annat ord som kan förklara "härligheterna" här..... Jag säger inte att jag inte har blivit "frisk" av att vara här utan det jag menar e att dem vet inte hur man behandlar oss LPT:are, man får som vi alla har gjort behandla sej själv mer än vad personalen behandlar en.... det finns knappt inget ord som kan kallas behandling här utan det e STRAFF dem använder här, jag ser inte "tvångshandskar ( läderhandskar som inte har ngr fingrar ) o Isolering som en behandlande effekt utan det vi kallar o upplever det som är STRAFF!! Man blir inte mkt bättre o mindre självmordsbenägen av att ha dem handskarna eller vara inne på "ison". Jag har varit inne på "ison" ett antal gånger o även haft handskarna ett antal ggr men det e inte det som har gjort att jag inte e en självskadare längre, det e JAG SJÄLV som har gjort att jag inte skadar mej längre. ( Visst personalen har hjälpt till oxå men det e JAG som har gjort det stora jobbet! ) Jag har mej själv att tacka....:)

Nehe då skall man väl krypa ner i sängen på sitt rum på RPK då.... det e bara tro det eller ej men 401 nätter jag har sovit här o då har jag även utav dem nätterna sovit ngr nätter på ison oxå.

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar