31 december 2008

Behandling?


Jag har nu varit här i sundsvall ca 11 månader och jag tycker att det é mer straff än behandling.

När jag precis ibörjan kommit hit då ströp jag mig väldigt mkt och då fick jag något som heter tvångshandskar eller så blev det isolering eller inga friförmåner ( OM MAN NU HAR DET ).

JAg har haft handskarna 6 gånger totalt på den tiden jag har varit här, som längst har jag haft dem i 3 månader i streck.


Nu har jag slutat med självskadebeteenden och håller på sackta men säkert komma framåt lite. Jag har mer fri utgång och nu över julen var jag hemma 3 nätter i Skåne. Det va underbart!!

Det var min FÖRSTA permission på ALLA dem månaderna jag har varit här.


just nu é den enda såkallade behandling jag får : psykologsamtal 1 gång/vecka, veckosamtal 1 gång/veckan och sedan träffar jag en läkare var fjortonde dag

Sedan utöver det så får man gå på Hobby och sticka el sy och musik om man vill.


Personalen säger o tycker att isoleroingen framförallt skall hjälpa patienterna att komma till jorden igen, men det é INGEN patient som tycker att det e ett bra behandlingssätt utan att det e ett stort STRAFF.

Detsamma med handskarna det é också ett straff när man mår jätte jättedåligt.

Varför inte sätta sig ner med den som mår dåligt och prata med patienten så den blir lugnare och mer sannsad eller vad man skall säga??

Den frågan ställer sig dem patienterna som har varit med om dessa straffen.

Jag kan inte fatta hur man får låsa in folk så som dem gör i en isoleringssell, det e hemskt rent ut sagt!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar