20 november 2010

Förbannad och frustrerad!

Det e dem orden jag bara kan känna att jag e för tillfället. Frustrerad över att vak helvetet e knäpp tysta när dem sitter hos oss. Jag och Vivvi har ju vak båda två och det e lika för oss båda:(.....
Jag vet inte vad jag skall säga eller fråga dem för att få dem att prata?Det går ju för F*N inte med någon som sitter vak. Jag tycker att det e nedvärderande att dem inte pratar med patienten i fråga. Jag HATAR det!
Förstår mej inte på deras regler här på avdelningen. Det e läkaren som har bestämt att det skall vara så att vaket inte skall prata med patienten när den sitter inne hos oss.

JAG FÖRSTÅR INTE!!Hur kan det var att sitta vak hos en patient och vara knäpp tyst i en timme, och bara sitta och fippla med mobilen eller läsa en tidning. Vi får inte ens svar på frågorna som vi stället till dem som sitter hos oss.
Jag blir så TRÖTT.

/ Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar