23 oktober 2009

Psykiatrin?

HUR tänker människor som jobbar på psykiatriska avdelningar?

HUR tänker dem personer som skriver kontrakt med en patient som e väldigt sjuk?

HUR tänker läkarna som har ansvaret för att patienterna skall få en god vård?

HUR tänker man sig att patienterna "skall" vara när dem e inne på en avdelning?

HUR kan man som läkare remmitera en patient till Rättspsyk om man inte vet hur det fungerar på Rättspsyk?


Jag e så LEDSEN, FÖRBANNAD och känner bara att jag inte vet vart jag skall ta vägen i alla tankar och funderingar.

Jag känner och vet att det jag var med om på RPK i sundsvall inte var 100% rätt mot mej, Tvångshandskar 3½ månad, Isolering 3½ dygn och dåligt bemötande från personalen. För det var ju INTE vård jag var på där, utan det var förvaring!

Tack SHEDO för ert arbete för att förbättra detta fenomen med Rättspsyk o LPT-patienter, och jag lovar att jag skall jobba vidare på att försöka förbättra vården jag också.... DETTA e viktigt att det blir en förändring för patienter med självskadebeteende och ätstörningar, det får INTE fortsätta som det gör nu. Det måste bli VÅRD, inte FÖRVARING!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar