18 juli 2009

Universitets sjukhuset i Lund....Perm avslutning.

Ja i Torsdags kväl så pratade jag med personalen på patienthotellet för att jag hade hemskt ont i Magen. Sedan vid 22 tiden så gick jag bort till akuten o kom in ganska snabbt, jag hade 144 i puls så jag fick en britts att ligga på, och innan läkaren kom så tog det rätt lång tid och innan jag kom upp på avdelningen så blev kl närmre 05. på morgonen.

Jag fick dropp o smärtstillande spruta i magen. Jag sov ingenting den natten för att jag hade så ont så fort jag bara vände mej i sängen. Men sedan på morgonen så åkte jag ner på röntgen för att dem misstänkte galsten, men det var det inte.

Sedan fick jag spruta i magen var 4de timme om jag behövde. Och sedan när läkaren kom så sa han att jag skulle ner på CT-röntgen av buken. Kontrasten som jag skulle dricka innan vara ingen höjdare direkt, men den gick ju ner. Sedan kl 16.00 skulle jag ner och innan jag fick svar på det så tog det flera timmar. Jag fick även lämna urinprov.

Det visade inte någon farligt, men urinodlingen som dem skickade iväg visade att jag hade en ordentlig urinvägsinfektion. Det förklarade en del att jag hade så ont som jag hade. Då satte dem in antibiotika som jag skall ta 2 ggr/dag nu i 3 dagar, o sedan skall det tas ett nytt urinprov uppe i Sundsvall efter det.

Sedan idag lördag så blev jag utskriven från Lunds sjukhus och fick även med mej magmedicin som dem rekommenderade att jag skulle ta 1 tablett/dag. Men jag får ju se vad dem tycker där uppe. Det e ju inte säkert att dem går med på det!

Nu sitter jag på tåget påväg till Sundsvall en sista gång faktiskt. Jag kommer ju flytta den 1 September till Simrishamn i SKÅNE!! :)

/Camilla S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar